Tourette Roulette - Musică tânără pop sau ce s-ar întâmpla daca radiourile românești ar ieși din plictiseala indulgentă

Comment

Tourette Roulette - Musică tânără pop sau ce s-ar întâmpla daca radiourile românești ar ieși din plictiseala indulgentă

Ce-ar fi dacă păcatoasele radiouri Zu și Kiss ar difuza mai multă muzica pop mai vie și mai prezentă pe scena românescă si nu lautăreli industriale? Ce s-ar întâmpla dacă Rockefem ar aduce pop-rock alternativ cu influențe electronice pe lângă playlistul de pop-rock care exploatează vacile de muls ale marilor case de discuri? Ce s-ar întâmpla daca nu s-ar mai vorbi atâta de "Industria muzicală"?

Răspunsul e evident pentru noi toți, o trupa ca Tourette Roulette ar ajunge la și mai multă lume, un band tânăr de cameleoni care reușesc să stăpânească cu ușurință sunete de dance-funk, indie rock, funk rock, alternative rock, nu-metal, hip-hop și disco – mainstream-ul muzical ar fi mai dinamic, ar fi mult mai interesant și mai nuanțat.

tourette-roulette-lansare-album-ttdollar-expirat-2510-15086517928490-resize.jpg

T!T$ 

Are o copertă realizată de Mihai "Mișu" Marin, care a regizat și montat și videoclipurile trupei, cu ajutorul Amynozei și al lui Iustin Surpanelu de la Fine It's Pink.

 

Baieții au CV-uri impresionante, dar dincolo de asta pasiunea, dedicația și ambiția lor le va asigura succesul binemeritat. Am fost acolo în Expirat la cântarea în care au lansat primul lor album T!T$. Dansatoarele și vizualurile au fost premium. Invitații speciali, Gorgon de Macanache și The Putreds și Mihai Andrei de Breathelast, Traum, Dekadens, Crize. "The Tower" este cel mai nou single Tourette Roulette:

Sunetul chitaristului Minel Stoica este ca și John Frusciante pentru RHCP, dar amestecat cu noul chitarist Josh (e o potrivire interesant de bună aici). Tobele sunt funky și apăsate exact când trebuie, Boddy este Ringo Starr din orașul Râmnicu “Hackerville” Vâlcea. Frecvențele de bas electric sunt fizice și vibrante și vocea e de o versatilitate impresionantă - poate merge de la cel mai sexy bariton până la cel mai subtil și mai dulce falsetto!

Există o listă cu adevărat versatilă de trupe în care acești oameni au colaborat, au cântat și experimentat din scena muzicală românească. Narcis este cunoscut pentru: Eloize, We Singing Colors, Crowd Control, NOPAME și activează încă în Harlequin_Jack, Mr. Jurjak și Vanotek. Mișu are și el un portofoliu sexy: Les Elephants Bizzares, The Moood, Hotel Fetish, Violent Monkey și multe alte proiecte despre care nu am auzit. Boddy a cântat cu D'Aia, Chester, Dekadens, Traum, Boombox Theories și Les Elephants Bizzares. Tânărul domn Stoica a cântat în Blue Pulse, Stema și are proiectul său personal, NoruNegru.

Voce groasă a lui Narcis l-a impresionat pe Cheloo de la Parazitii, când a cântat "Wicked Game" la "X Factor". Nu este ipocrit să recunoască faptul că nu a câștigat concursul pentru că a cântat Depeche Mode prost însă și-a încercat norocul pe banda rulanta a industriei. De altfel nu știu cine i-ar putea cânta, energia lor și exemplul fin de trupa electronică pop cu un mesaj coerent și mereu prezent s-a văzut la concertul din iulie anul trecut. 

"T!T$" are o copertă realizată de Mihai "Mișu" Marin, care a regizat și montat și videoclipurile trupei, cu ajutorul Amynozei și al lui Iustin Surpanelu de la Fine It's Pink.

Compozițiile mele preferate pe album sunt cele pe care le încep imediat să le fredonez: "Liar", "The Tower" și "Ghilotina". Acesta din urmă l-a inspirat și pe Adi Despot de la VDV, care a făcut un nou mix în studioul formației sale.

Vocile rap sunt realizate de dl. Archie Kent de la The Bridge Committee care a colaborat o bună perioada cu DJ Undoo și Artskul. Piesa sa “solo” este "Magie" și prezența lui aduce o nuanță internațională discului.

 

Stați pe fază pentru că acești baieți s-ar putea vină anul acesta pe o scenă dintr-un oras din apropiere! Noroc cu micile discoteci, crâșme și cluburi la noi, măcar atâta!

Comment

Breathelast: Contagios și Bolnăvicios vibrează puternic

Comment

Breathelast: Contagios și Bolnăvicios vibrează puternic

Breathelast by Miluta Flueras.jpg

Breathelast

All This Amounts Exactly Nothing

Until You Throw It All Away

De câțiva ani trăiesc într-un consumerism dezgustător: nu îmi fac timp să ascult decât câteva albume mai mult de 3-4 ori. Lucrul ăsta s-a schimbat devreme acum în 2018, odată cu noul material al cvintetului de rechini Breathelast. Primul lor album conține 14 piese compuse în ultimii 3 ani și ceva. Rockerii-metaliști au reușit ceva magnific alături Marius Costache de la Studio148, fotograful-regizor Miluță Fluieraș și grafic designerul-muzician Alexandru Daș (pe care îl puteți ascultă în trupa Valerinne). Acest colectiv a produs un disc eclectic și versatil (heavy metal, punk, grindcore și death melodic cu câteva intervenții ambientale), căruia când îi dai play este imposibil să te plictisești (nici prima oară, nici a zecea sau douăzecea). 

outside.jpg

Infern

Infern mă face să mă gândesc la Colectiv, dar a fost scris înainte de tragedia care a marcat industria muzicală românească și viețile noastre tuturor. Este genul de cântec contagios și bolnăvicios în sensul pur al cuvintelor și vibrează puternic în mine.

Nici nu am simțit că ar fi trecut 50 de minute. Tot ce știam, precum într-un montagne russe, este că mai vreau o dată. Erupția asta sonică are o identitate vizuală precum o radiografie organică, cu accent pe metaforele pielii și scheletului uman. Posterul eventului de lansare beneficiază de o ilustrație superbă cu o coloana vertebrală și typography monumental. La fel și artă albumului, pe care abia aștept să îl țîn în mâna sub formă de CD, conține colaje fotografice cu portretele lui Miluță “remixate”, multe straturi suprapuse și fragmente de piele și os în osmoză, intervențiile lui Daș. Felicitări pentru typography-ul post-modernist, este perfect pentru o trupă în 2018 și face din material un produs prețios.

Poster lansare.jpg

All This Amounts Exactly Nothing 

Until You Throw It All Away

Posterul eventului de lansare beneficiază de o ilustrație superbă cu o coloana vertebrală și typography monumental.

Discul ăsta conceptual îți intră pe sub piele piesă cu piesă, la propriu. Are două cântece în română, "Oase" și "Infern" iar printre cele 12 în engleză sunt superbele "A Million And One", "At Your Funeral" și "Valor of Knife Deep Conversation" care deschide materialul:

"Infern" mă face să mă gândesc la Colectiv, dar a fost scris înainte de tragedia care a marcat industria muzicală românească și viețile noastre tuturor. Este genul de cântec contagios și bolnăvicios în sensul pur al cuvintelor și vibrează puternic în mine.

"Road To Your Grave" este precum un interludiu lent, una din cele două bijuterii minimaliste, fără pic de distors, dar distrugătoare și reverberante pentru trup și suflet.

Basul electric foarte groovy de la "Gutter Anthem" mă lasă perplex și "Unsung Foes" are probabil cel mai bun balans al unei piese cu un sound heavy metal.

"All This Amounts Exactly Nothing Until You Throw It All Away" poate fi descris în ansamblu drept schizophrenic, cu ritmuri complexe și pasaje parcă colate formând structurile cântecelor. Totul este în concordanță cu materialele vizuale care îl completează (augmentează).

Producătorul Ross Robinson a scos ce era mai bun din "At The Drive-In" pe albumul lor "Relationship of Command" și la fel întră și Marius Costache în schemă. Îl simt cum caută fiecare ocazie să scoată în evidență și puncteze intrumentele prezente sau vocea. În proiectul său cu "Fane și Para", "Environments", are un talent incredibil de a scoate în evidență liniștea și aerul dintre melodii și trackuri. La fel și pe "All This Amounts Exactly Nothing Until You Throw It All Away", spațiul dintre melodii și armonii ("Infern" are doar 2 chitare și voce), dintre distors, beaturi grave și structuri cu multe sincope parcă respiră. Observ chiar o transgresie către momente ambientale, pe "Heartless Arsenal" și pe "The One Where We Bury Our Past" se instaurează liniște după furtună (o liniște monument). 

Brendan O’Brian reușea de asemnea să extragă din Deftones și Incubus cu fiecare album ceva nou și unic, independent în discografia trupelor. Uneori la Incubus, radical diferit și ca gen, trecând de la nu-metal la hard-rock, către pop rock și folk. De data asta dintr-o trupa de metalcore, Marius scoate texturi fine și sensibilități sculpturale sincronizate vizual parcă cu arta Fluieraș-Daș.

Întotdeauna se simte când o trupa se maturizează și acum după 8 ani de Breathelast, un nou album este încă un stâlp-dovadă a perseverenței și insistenței (poate chiar încăpățânării), cu rezultate revelatoare: capodoperă, produs de calitate premium. Mihai, Hertzu, Aditza, Vali, I0 Nuts o plecăciune cu respect!

"At Your Funeral" este acea piesă care îți scrie în cap un scenariu și apoi așteaptă transformarea într-un trip sofisticat, eficient. "The Bridge" intră în categoria pieselor pe care aș vrea să le aud pe RockFm. Sper să fie asta o profeție!

Este un album care este ca o scrisoare celor care vin după noi, dar păstrează pe parcursul ei senzația că lumea nu are scăpare orice ar face, istoria se va repeta și omul va cădea iar în păcatul zădărniciei. Am imaginat cele 14 piese ca fiind 14 puncte într-o scrisoare care se va termina cu începutul (un loop):

front.jpg

1. este important să vorbim despre ce va urma..

2. vor veni zile grele, vor fi și zile bune

3. oamenii nu sunt răi, dar pot dușmăni ușor

4. nu lăsa rănile la vedere, nu lăsa indicii spre casă

5. drumul poate continua tot prin oameni

6. pentru cei care vin, ca să conteze

7. trebuie să răsturnăm pe cei puțini, dar orbi

8. trebuie să reaprindem focul interior

9. să uităm ce ne desparte, să fim noi un imn

10. un pod către o zi nouă, o zi mai bună

11. cu toții am cunoscut un infern

12. încât să ne salvăm cu toții, ca unul singur

13. cu dușmani iertați și aduși aproape.

14. cu toate astea, istoria se va repeta.

1. este important să vorbim despre ce va urma…

(Mihai Andrei despre All This Amounts Exactly Nothing/ Until You Throw It All Away)

 

Ne vedem la concertul de lansare al albumului rechinilor în Control pe 13 februarie, unde va performa și Andrei Irode cu invitații săi și din câte am înțeles vom avea un clip în premieră!

back-1.jpg

Marți 13 februarie în Control

Întotdeauna se simte când o trupa se maturizează și acum după 8 ani de Breathelast, un nou album este încă un stâlp-dovadă a perseverenței și insistenței (poate chiar încăpățânării), cu rezultate revelatoare.

Comment

Independența artiștilor tineri de jazz: Povești din București

Comment

Independența artiștilor tineri de jazz: Povești din București

"Povești din București" este primul album produs de tinerii de la Bucharest Jazz Orchestra. Membrii grupului au o respectabilă experiență pe scenele internaționale din Olanda, Marea Britanie, Italia, Elveția iar discul apare sub eticheta casei de discuri "Fiver House Records", unul dintre cele mai independente și creative label-uri de jazz din România.

Înregistrările au avut loc firesc într-un context de improvizație la clubul JazzBook din cartierul Cotroceni în luna Februarie, anul acesta. Jazz Book deja e bine cunoscut pentru suportul acordat jazzului din București tradiția de a aduce muzicieni excepționali și a crea atmosfera unor seri de jazz fantastice. Albumul e mixat de Dave Darlington la Bass Hit Studio New York, cunoscut inginer de sunet pentru colaborările cu muzicieni legendari cum sunt Tom Harrell și fantastica cântăreață de soul Chaka Khan.

Sebastian Burneci și Silviu Groaza cântă la trompetă iar Paolo Profetti la saxofon alto. În spectrul frecvențelor joase Florian Radu și Adi Cojocaru cântă la trombon iar Cristi Lăbuș la trombon bas. Michael Acker cântă la bas iar Tavi Scurtu la tobe. Johnny Bica cântă la pian și pian electronic.

Colaborările pe album cu vocea tinerei Ana-Cristina Leonte sunt foarte reușite și aduc influențe de soul cum sunt cele ale lui Alice Russel de la Tru Thoughts Records. Compoziția "Seven Black Spots" cântă experiențe personale de identitate pe ritmuri cu bătăi alerte similare cu cele ale muzicii de club într-un fel aproape cinematic; improvizațiile de pian contribuie la nota nostalgică pornind de la clasicul cântec "Summer Time" apoi urmează dezvoltări elegante ale temei principale la trompetă.

Albumul este bine balansat: MC-ul "Brain Potion" aduce elemente ritmice din hip hop și face discul accesibil tinerilor prin temele pe care le exprimă creând rezonanțe cu stări și culturi specifice orașului. Intervențiile apar într-un context de improvizație și limbaj caracteristic MC-iilor, o dimensiune constantă în București mereu reinventată, enumeră pasiuni și expresii în jurul vieții urbane: colectării de discuri, mersul pe bicicletă, culturi nocturne, autoconsum etc. Tema de pe "Ori suntem golani ori nu mai suntem" e dezvoltată din compoziția "Cantaloop" făcută cunoscută în culturile pop de US3 produși de marele label "Blue Note".

Discul începe cu piesa "Drumm'n'BassArab Bridge" într-un ritm alert de drum'n bass, care dă și titul, un joc de cuvinte în jurul construcției de la Basarab și cuvântul "Arab". De altfel compoziția dă impresia unui început de călătorie în care improvizațiile pornesc de la teme cu influențe orientale și teme populare românești. "Samba Isaura" e o altă piesă care atinge elemente culturale ale orașului din jurul programelor braziliene pentru televizor, o oportunitate pentru ritmuri de samba în jazz cum sunt cele cântate de Jose Roberto Bertrami în formula Azymuth. Alegerea de a introduce influențe latino-americane e binevenită, aceste ritmuri și armonii au revenit de ceva vreme în culegerile caselor de discuri, exemple recomandate sunt cele de la Jazzman Records sau Brownswood Records. 
Pe "Mix Of Dreams" sunt dezvoltate teme din operele compozitorului George Enescu într-o manieră elegantă de dialog la trompetă urmate de sintetizator. Compoziția e prezentată în finalul discului și are trei părți: după un dialog solitar între tompetă și saxofon se închide cu un solo de baterie închizând discul foarte bine numit "Povești din București".

Coperta discului făcuta de artistul vizual "Pisica Pătrată" amintește DYI-ul estetic din mișcările de jazz independent din perioada 1965-1983 caracterizate prin independență economică, libertate și creativitate artistică, mișcări rezonante cu moștenirea lui John Coltrane. Cu siguranță e vorba de un efect solar specific elementelor vizuale ale lui Sun Ra Arkestra. O bună colecțe de coperți, o călatorie prin această perioadă este disponibilă în albumul "Freedom, Rhythm & Sound" cules de Gilles Peterson si Stuart Baker.

Albumul e disponibil în format fizic pe CD și în diferite formate digitale pe web prin serviciile sitului Bandcamp așa că nu ezitați să-i susțineți dacă vă plac cumpărându-le discul.

Comment

Funkul românesc independent și bestia din gradină

Comment

Funkul românesc independent și bestia din gradină

"Garden Beast" e al doilea album scos de Iordache la casa de discuri independentă Fiver House Records, proiect care ii apartine si care a produs discul "Humanized" al lui Sebastian Spanache Trio și ultimele două discuri Kumm. Penultimul  album Iordache, "One Life Left", e un produs independent al aceleași case de discuri. Cred ca e un album de cotitură si sper sa devină un album popular in rândul tinerilor amatori de seri de jazz.

Albumul incepe cu piesa care-i dă numele in ritmuri usoare de funk si introduce teme si sunete care sunt dezvoltate mai apoi. Cinematicul pieselor "Captain Rabbit", cu teme din muzica disco din perioada schismei sintetizatoarelor, si "Spider's Dinner" e curajos conținând improvizații bine introduse in compoziții.  "My Dog Zorro" conține influențe din "Equinox" a lui Marius Popp de pe discul "Nodul Gordian" așa cum se și spune pe pagina Bandcamp a discului și din jazzul tineresc bossanova din ce în ce mai popular. Souljazz Records a dedicat mai multe culegeri genului cum e "Bossa Nova And The Rise of Brazillian Music In The 1960s" sau "Hard Bossa, Samba Jazz And The Evolution of Brazilian Fusion 1962-73".
"Pond Reflections" reia si dezvoltă tema introdusă în Captain Rabbit în același fel cinematic, trompeta și saxofonul sunând fantastic.  "Earthworm" pare sa fie piesa cea mai semnificativă  a acestui album de cotitură și e o proiecție a energiilor atent dozate in creația discului. Ritmurile de bass,  sunetele de sintetizator și improvizația lui Mihai Iordache îmi aduc aminte de muzica celor de la Budos Band de la Daptone Records, cântatori de deep funk din Brooklyn, New York.

Albumul continuă colaborarile lui Iordache cu tineri muzicieni cum sunt Uțu Pascu la bas si Tavi Scurtu la tobe si introduce sunetele lui Sebastian Burneci la trompetă si Florian Radu la trombon. Puteți descarca azi albumul gratuit daca urmăriti pagina Facebook a lui Iordache si il puteti asculta și comanda mai jos pe CD sau mp3.

Comment

Comment

BLN: MOLDERN de pe 11 octombrie

Vineri seara in Control lansare de album BLN: dublu compact disc, unul discuri continand colaborari fantastice cum e cel cu Erode de aici sau cu Plaid, Yvat, Roel Funcken, Dirk Geiger. 

Cele 13 colaborari sunt motivul principal pentru caresinteza albumului e lunga in timp insa cu siguranta au meritat. Cateva din perspectivele remixurilor sau rearanjarile suna foarte reusit: sunetul curat BLN, melodicitatea intiala si ritmurile putine dar echilibrate stau la baza a cateva compozitii de muzica sunete si electronice reusite si care fac din BLN unul dintre putinii artisti romani independenti de muzica care pot sta pe scene internationale. Thumbs up pentru remixurile de la: Trip (Erode), Care (Yvat), Classic (Dirk Geiger) si melodioasa Gandurile celor de la Mono Jacks. 
"Classic" incepe cu un manifest al muzicii electronice si al sunetelor; vorbeste despre frecvente, modulatii, cautarea sunetului. Colaborarea cu Luiza Zan mi-a facut analogie cu sunetul Tru Thoughts, casa de discuri londoneza, in particular cu muzica lui Alice Russel.

Pe scurt: are o tema, are melodicitati, are ritmuri, are un manifest si o poveste, are colaborari internationale cu artisti cum sunt Plaid (Warp Records), inginerie a sunetului folosind sintetizatoare analogice..cam de toate cele. Pe pagina Bandcamp va puteti cumpara albumul digital iar discul se gaseste la cei de la Control, CD pentru moment.

Comment